Den sydafrikanske undervisningsminister, Dr. Blade Nzimande, under besøget på PowerLabDK, hvor professor og centerleder Jacob Østergaard (th.) tog imod.

Sydafrikansk ministerbesøg på DTU

fredag 18 jan 13
DTU havde fredag 18. januar besøg af Sydafrikas undervisningsminister, Dr. Blade Nzimande.

Efter en velkomst af rektor Anders Bjarklev besøgte ministeren PowerLabDK, hvor professor og centerleder Jacob Østergaard præsenterede centerets aktiviteter for den sydafrikanske delegation.

Herefter gik det i DTU’s nye elbiler videre til ScionDTU, hvor gæsterne blev budt velkommen af direktør Steen Donner.

Besøget sluttede med en præsentation af The National Institute of Aquatic Resources ved DTU Aquas institutdirektør, Fritz Köster.

Besøget på DTU var blot et af en række arrangementer, som den sydafrikanske minister gennemførte under sit besøg i Danmark. Ministerens program omfattede bl.a. besøg hos Krogerup Højskole, Ingeniørforeningen IDA og Erhvervsakademi Sjælland.