Et forløb til Biologi i STX/HTX på A- og B-niveau samt Bioteknologi.
Indhold
Eleverne lærer i dette forløb om nitrogenkredsløbet, minimumsloven og betydningen af nitrogenudvaskning fra landbruget for de hav- og kystnære økosystemer.
I den eksperimentelle del af forløbet arbejder elverne med den naturvidenskabelige arbejdsmetode i form af empirisk arbejde med forsøg, databehandling, deling af data og videnskabelig modellering.
Linemuslinger bruges her som eksempel på, hvordan biologisk og bioteknologisk viden kan bidrage til at imødegå nogle af de udfordringer, verden står overfor, og som har dannet grundlaget for tilblivelsen af FN's 17 Verdensmål.
Varighed
Forløbet strækker sig over i alt 10 moduler, men enkelte moduler kan også bruges separat.
Link til undervisningsmaterialet
Undervisningsmateriale og lærervejledning kan hentes på verdensmaalene.dk
Introduktionsvideo
Som en del af forløbet indgår flere videoer bl.a. denne introduktionsvideo: