Snorkling

Universitetsparken 15
2100 København Ø

Statens Naturhistoriske Museum og DTU Aqua

Lørdag den 21. maj 2022 kan hele familien møde over 50 videnskabsfolk fra DTU og Københavns Universitet fortælle om deres forskning omkring livet i havet, søer og åer.

Gletsjere i Østgrønland, gopler i Østersøen, videokameraer i fiskeriet, droneovervågning af ålegræs, marin biodiversitet, insekter som foder i fiskeopdræt og plastik i havet.

Det er nogle af de emner, som besøgende kan få mere at vide om på Zoologisk Museum i København lørdag den 21. maj kl. 10.00-16.00. Her står over 50 danske og internationale ph.d.-studerende og forskere fra DTU Aqua og museet klar til at fortælle om livet i havet og de ferske vande under overskriften ’Livet under overfladen’.

På dagen er der også mulighed for at møde museets palæontolog, som fortæller historier om forhistoriske havdyr. Desuden er der omvisninger i hvalkælderen, som normalt er lukket for publikum, og som rummer en af verdens største samlinger af hvalskeletter.

Der skal købes almindelig billet til museet.

Arrangementet bliver den sidste science event, inden Zoologisk Museum lukker ned ved udgangen af efterårsferien 2022 som forberedelse til flytningen til en ny udstillingsbygning i Botanisk Have.

Læs mere om arrangementet, og køb evt. billet online på museets hjemmeside