Nyheder (DTU Aqua)

VÆLG INTERVAL
Rejsegilde Autonomous Systems Test Arena (Foto: Ole Ravn)
10 MAR

Rejsegilde for Autonomous Systems Test Arena

Fredag d. 6. marts fejrede DTU den nye testfacilitet for autonome systemers rejsegilde for de involverede entreprenører og nogle af de fremtidige brugere.

Robotteknik og automation
ROV - undervandsrobot
17 JUN

Undervandsrobot kan tælle søstjerner og måle biomasse

Specialudviklede, smarte sensorer og særligt undervandskamera kan gøre robotter i stand til at klare f.eks. overvågningsopgaver under vandet.

Fødevarer, fisk og landbrug Robotteknik og automation Matematisk modellering
2013
Forsker Ian Butts fra DTU Aqua modtog Direktør, dr. Techn. A.N. Neergaards og Hustrus legat
21 NOV

Legater til måling af fisks sædkvalitet og til byg selv-robotter

Der var støtte til projekter på henholdsvis DTU Aqua og DTU Elektro, da Direktør Dr. Techn. A.N. Neergaards og Hustrus Fond uddelte legater torsdag den 14. november.

Havforskning Elektroteknologi
29 OKT

Kandidatfest for 131 ph.d.er

Hvert år færdiggør rigtig mange dygtige ingeniører deres ph.d. fra DTU – og hvert år fejrer DTU dem ved årets ph.d.-kandidatfest. Ph.d.erne inviteres sammen med ledsager...

Elektroteknologi Havforskning Informationsteknologi Miljø og forurening Mikro- og nanoteknologi
02 JUL

Unge internationale forskere kommer til DTU

10 højt kvalificerede unge forskere får nu mulighed for at videreføre deres karrierer gennem et stipendium fra DTU's internationale H.C. Ørsted-postdoc-program.

Havforskning Konstruktion og mekanik Elektroteknologi
2011
Fra venstre: Institutdirektør Kristian Stubkjær, DTU Elektro, lektor og legatmodtager Ole Ravn, DTU Elektro, prorektor Anders Bjarklev, sektionsleder og ph.d.-vejleder Thomas Kiørboe, DTU Aqua, ph.d.-studerende Mie Hylstofte Sichlau, DTU Aqua, kst. institutdirektør Fritz Köster, DTU Aqua. (foto Thomas Hjort Jensen)
14 NOV

Legater til både vandlopper og robotter

Der var støtte til to projekter på henholdsvis DTU Aqua og DTU Elektro, da Dr. Techn. A.N. Neergaard og Hustrus fond blev uddelt fredag den 12. november.

Havforskning Robotteknik og automation

Nyhedsmail fra DTU Aqua

Få besked pr. mail, når der er nyt fra DTU Aqua

Ved tilmelding accepterer du, at DTU opbevarer din mailadresse. Vi bruger den kun til at sende netop dette nyhedsbrev, og vi giver ikke andre adgang til den. Du kan afmelde nyhedsbrevet her, hvorefter din mailadresse automatisk slettes.

Nyhedsbrev